– Nie mogę się doczekać, kiedy będę mógł rozpocząć jazdę tym ciągnikiem w gospodarstwie – skomentował to wydarzenie nowy właściciel maszyny. – Valtra zastąpi dwa ciągniki John Deere 6800 i 7800, podczas wykonywania głównych prac polowych. Ruszy do orki, siewów, koszenia, formowania bel, będzie wykorzystywana do wywożenia obornika, a nawet do zadawania pasz. Szacuję, że rocznie będzie pracowała po 1000 godzin.
Adam Jarnutowski wybrał model T144 w perłowobiałym kolorze, który jest najczęściej wybierany przez klientów. Około 28 procent wszystkich modeli serii T jest zamawianych właśnie w takim kolorze. W dalszej kolejności największą popularnością cieszy się kolor czarny metalik (18 proc.) i czerwony metalik (17proc.). Jeżeli chodzi o modele, to najpopularniejsze w tej gamie są T174e Versu, T214 Direct i T234 Versu. Ciągnik, który trafi do Polski został wyposażony w przedni TUZ, złącze ISOBUS, hamulce pneumatyczne, układ podgrzewania bloku silnika. Ponadto ma amortyzowaną oś przednią, amortyzowaną kabinę, fotel z zawieszeniem pneumatycznym, wycieraczkę o kącie pracy 270 stopni, a także chłodzony schowek. Wszystkie te elementy wyposażenia były ustalone podczas konfigurowania ciągnika. Przedni WOM oraz światła robocze premium zostały dodane do specyfikacji krótko przed produkcją, dlatego też będą one zamontowane do ciągnika w studiu Valtra Unlimited znajdującym się w fabryce. Adam Jarnutowski zamówił ciągnik w firmie Agrotechnik w Stawiskach.
P. STANISZEWSKI