Koncern Same Deutz-Fahr jest przekonany, że w kolejnych latach do napędu ciągników rolniczych zaczną być wykorzystywane alternatywne paliwa. W Hanowerze zaprezentowano prototypowy ciągnik Deutz-Fahr 5120C (na zdjęciu powyżej), którego silnik Deutz TCD 3,6 (115 KM) jest w 100 procentach zasilany biometanem. Gaz jest przechowywany w siedmiu zbiornikach o łącznej pojemności 236 litrów. Pozwala to na osiągnięcie blisko połowy zakresu pracy w porównaniu do takiego samego ciągnika napędzanego olejem napędowym. Jednak pracując na paliwie gazowym ciągnik jest cichszy i nie emituje do atmosfery sadzy ani tlenków azotu i to bez stosowania skomplikowanych, drogich systemów i filtrów. Według badań Uniwersytetu w Rostocku, który brał udział przy tworzeniu tej maszyny, pracując na paliwie gazowym ciągnik emituje również o około 10–14 procent mniej dwutlenku węgla do atmosfery.
Szczegóły dotyczących tego tematu znajdziecie Państwo w numerze 48/2015 "Tygodnika Poradnika Rolniczego".
Jeżeli jeszcze nie masz prenumeraty "Tygodnika Poradnika Rolniczego", możesz ją zamówić korzystając z zakładki Prenumerata lub zadzwonić pod numer (61) 886 06 30 lub skorzystać z e-wydania.