Firma Wanicki powstała w 1991 roku jako przedsiębiorstwo oferujące usługi transportowe. Trzy lata później poszerzyła działalność o usługi serwisowe. W 1999 roku stała się dilerem marki DAF, a w 2005 roku samochodów Citroen, które są sprzedawane i serwisowane w Krakowie oraz Nowym Sączu. W tych samych lokalizacjach firma Wanicki oferuje także pojazdy marki Piaggio oraz Isuzu. Obecnie w swoim portfolio posiada również marki Irizar, Tatra, Yanmar oraz Great Plains. W ramach grupy działa już siedem w pełni wyposażonych stacji serwisowych rozlokowanych w południowej Polsce.
– Dążąc do jak najpełniejszego zaspokajania potrzeb i wymagań naszych klientów, nieustannie rozszerzamy i dywersyfikujemy ofertę – mówi Beata Wcisło, kierownik działu marketingu Grupy Wanicki. – Naszą filozofią jest docieranie do każdego klienta w regionie, by zaoferować mu kompleksowe usługi w zakresie sprzedaży, finansowania oraz serwisowania produktów uznanych międzynarodowych marek. Kolejnym efektem naszych starań jest otwarty w tym roku dział AGRO.
Obecnie klienci zainteresowani maszynami rolniczymi marki John Deere mogą skorzystać z dwóch punktów sprzedaży firmy Wanicki AGRO, mieszczących się w Pułankowicach koło Kraśnika oraz Sitańcu nieopodal Zamościa. Docelowo Wanicki planuje otwarcie kolejnych punktów. Grupa zadbała już o odpowiednie wyposażenie warsztatów serwisowych, które posiadają najnowsze urządzenia niezbędne do przeprowadzania napraw. Zaplecze stanowi również magazyn części zamiennych. Grupa Wanicki posiada także nieustannie rozwijaną flotę specjalistycznie wyposażonych samochodów serwisowych, pozwalającą na zapewnienie klientom mobilnych usług serwisowych w wymiarze 24/7. Trzy spośród tych samochodów przeznaczone są wyłącznie na potrzeby klientów Wanicki AGRO. Pojazdy te wyposażone są w kompletny zestaw narzędzi serwisowych John Deere.
Przemysław STANISZEWSKI