Trioliet postanowił rozszerzyć swoją gamę wozów paszowych. "Te paszowozy są stworzone do pracy w trudnych warunkach"
Dotychczas gamę samojezdnych paszowozów Triolieta stanowiły modele Triotrac M o pojemności 14 i 17 m3 oraz Triotrac L, którego zbiornik ma 17, 20 lub 24 m3. Holenderski producent postanowił poszerzyć gamę o dwa ciężkie paszowozy Triotrac X o pojemności 28 i 32 m3.
– Te paszowozy są stworzone do pracy w trudnych warunkach. Największy Triotrac X2-3200 porusza się na sześciu kołach o rozmiarze 445/65 R22,5. Wszystkie są napędzane. Wszystkie są też skrętne. W trakcie wykonywania pustych przejazdów można nawet unieść jedną z osi. Zmniejszają się wtedy opory toczenia, czego efektem są oszczędności w paliwie – podaje firma Trioliet.
Jakie są główne atuty wozu paszowego Triotrac X2-3200?
Paszowozy Triotrac nie posiadają frezu załadunkowego. Pobieranie pasz realizuje w nich szerokie na 1,85 metra ramię z trzema parami noży, nawiązujące budową do wybieraków do kiszonek. Jego atutem jest to, że po odcięciu porcji kiszonki czy sianokiszonki ściana silosu ma równą powierzchnię, a to ogranicza utlenianie się paszy, jej kru...