Od dwóch lat właścicielem Kvernelanda jest japońska Kubota, która nie zamierza w Europie likwidować uznanej marki. W krajach, gdzie Kverneland sprzedaje najwięcej maszyn (polski rynek jest zaliczany do tego grona) rolnicy nadal będą mogli kupować pod tym brandem. Zastosowane będzie rozwiązanie znane z rynku samochodów osobowych, kiedy to technologicznie podobne auta sprzedawane są pod kilkoma odrębnymi markami, które są w rękach jednego właściciela. Już od 2016 r. u polskich dilerów marki Kubota pojawią się maszyny uprawowe, opryskiwacze oraz rozsiewacze malowane w barwy japońskiego producenta. Produkowane będą w rozsianych po Europie fabrykach Kvernelanda.
Cały artykuł przeczytacie Państwo w numerze 4/2016 "Tygodnika Poradnika Rolniczego".
Jeżeli jeszcze nie masz prenumeraty "Tygodnika Poradnika Rolniczego", możesz ją zamówić korzystając z zakładki Prenumerata, zadzwonić pod numer (61) 886 06 30 lub skorzystać z e-wydania.