Jak zmieniły się marki własne sieci handlowych na przestrzeni czasu?
Sama idea marki własnej pojawiła się już w końcówce XIX wieku w Wielkiej Brytanii. Były to, tak jak dziś, produkty lub usługi wykonywane na zlecenie handlowców lub ich grupy. Jednak ich dystrybucja pozostawała w pełni po stronie zamawiającego. Umożliwiało to dostarczenie konsumentowi produktu po znacząco niższych cenach. Masowe stosowanie ich w sprzedaży miało jednak miejsce dopiero w latach 80., a zostało spopularyzowane w wyniku przyrostu udziału sieci handlowych i dyskontów w handlu detalicznym.
Początkowo były to produkty niskie jakościowo, sprzedawane w jednolitych, niczym szczególnym niewyróżniających się opakowaniach. Większość pamięta zapewne doskonale lata dziewięćdziesiąte i początek ekspansji sklepów wielkopowierzchniowych w naszym kraju. Na półkach dominowały opakowania w białym kolorze oznaczone marką własną. Były to towary, których sprzedaż nacelowana była na odbiorcę o zdecydowanie chudszym portfelu. Etap ten możemy uznać za zakończony. Przez kolejne lata wizerunek marek własnych uległ diametralnej zmianie. Bez wątpienia została podniesio...