Mlekovita nie przestaje się rozwijać i inwestować w nowe technologie
– W 2023 roku mierzyliśmy się z wyzwaniami na wielu polach, ale cokolwiek nie działoby się w bliższym czy dalszym otoczeniu, dla Mlekovity nie ma innej drogi niż zrównoważony rozwój. Nieustannie inwestujemy w nowe technologie, linie, produkty, a także wiedzę i umiejętności. Rozwój i inwestycje to także nowe zakłady. W minionym roku do wielkiej rodziny Mlekovity dołączyły kolejne, dzięki czemu ich liczba wzrosła już do 25 – mówi prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
– Nowy rok również stawia przed nami kolejne wyzwania. Patrzę jednak na nadchodzące dni z optymizmem, gdyż trudny 2023 rok zakończyliśmy na niezmiennej pozycji lidera, z rewelacyjnymi wynikami: wzmocniliśmy swoją pozycję rynkową, zwiększyliśmy skalę działalności i sfinalizowaliśmy kolejne ważne inwestycje. Pobiliśmy też własne kolejne rekordy, zdobyliśmy kolejne prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Stale rozwijamy firmę, wzrasta wartość marki Mlekovita, przychody nie maleją, rozbudowaliśmy i zmodernizowaliśmy kolejne segmenty infrastruktury wewnętrznej. Z uwagą wsłuchiwaliśmy się również w potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów, by jak najpełniej na nie odpowiadać. Wprowadziliśmy szereg nowych produktów i pracujemy już nad kolejnymi – mobilizująca jest dwucyfrowa dynamika skupu – dodaje prezes.
Mlekovita wprowadziła ra rynek prawie 50 nowych produktów w 2023 roku
Mlekovita każdego roku oferuje swoim konsumentom szereg nowości. Znaczącą kategorią wśród tych z 2023 r. była galanteria mleczarska, która jest też bardzo innowacyjnym segmentem. Mimo że Mlekovita ciągle rozszerza go o nowe pozycje, a konsumenci z entuzjazmem podchodzą do wielu z nich, to rynek wciąż oczekuje nowości w tej ofercie. Odpowiedzią na te i inne trendy było wprowadzenie w minionym roku min. 47 nowych produktów w 8 kategoriach:
- linia produktów wysokobiałkowych Super Body Active,
- linia deserów Wypasionych,
- produkty fermentowane,
- mleko smakowe Wypasione,
- sery i serki,
- linia dań gotowych Bistro Minutka,
- napoje energetyczne,
- linia produktów roślinnych Vegevita.
Do nowości asortymentowych zaliczyć należy również ponad 110 produktów regionalnych, które nadal są oferowane przez nowo włączone zakłady w Czarnkowie, Chodzieży i Miechowie-Charsznicy.
Jakie plany na bieżący rok ma SM Mlekovita?
Plany na rozpoczynający się właśnie rok obejmują dalszy, konsekwentny rozwój firmy i marki Mlekovita, w tym również w eksporcie, w którym Grupa Mlekovita jest numerem największym. Jest liderem zarówno w wartości eksportowanych produktów, jak też pod względem liczby obsługiwanych krajów oraz asortymentów wysyłanych na rynki zewnętrzne: do w sumie już 167 krajów w Europie (w tym do wszystkich 27 państw Unii Europejskiej), Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej, kierowane jest około 35% produkowanych przez firmę wyrobów.
Codziennie poza granice Polski wysyłanych jest średnio 150 kontenerów z produktami marki Mlekovita, cenionych za unikatowe wartości odżywcze i bezpieczeństwo zdrowotne. Eksport produktów mleczarskich oraz wszelkie działania w tym zakresie podejmowane przez największą grupę mleczarską w Polsce, prezentują i promują nasz kraj na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera gospodarczego, wspierają dobry wizerunek polskiego przedsiębiorcy, przyczyniają się do rozwoju gospodarczego kraju oraz przyciągają inwestorów, a także budują kapitał zaufania wobec Polski i Polaków.