Wartość marki Mlekovita nieustannie wzrasta
Mlekovita zakończyła kolejny rok swojej działalności, wzmacniając pozycję rynkową, zwiększając skalę działalności i finalizując kolejne inwestycje. Znacząco rozwinęła również swoją ofertę asortymentową.
– Rok 2023 był kolejnym rokiem pełnym wyzwań na wielu polach. Cokolwiek nie działoby się w bliższym czy dalszym otoczeniu, dla Mlekovity nie ma innej drogi niż zrównoważony rozwój. Tę misję podzielamy wszyscy w firmie: od rolników – dostawców mleka, poprzez pracowników, po kadrę zarządzającą – mówił prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
– W 2023 roku dynamika w skupie dwucyfrowo wzrosła, rozbudowaliśmy i zmodernizowaliśmy infrastrukturę wewnętrzną, zdobyliśmy kolejne prestiżowe nagrody i wyróżnienia. Stale rozwijamy firmę, wzrasta wartość marki Mlekovita, a wszystko to – to nasze wspólne dzieło: członków spółdzielni, rady nadzorczej, producentów mleka oraz pracowników – podkreślał.
Grupa Mlekovita jest aktualnie największym polskim eksporterem żywności
Mlekovita jest obecnie firmą o zasięgu globalnym – największym polskim eksporterem żywności docierającym do 167 krajów świata na wszystkich kontynentach. To polski koncern mleczarski, który tworzą własne komplementarne podmioty: 25 zakładów produkcyjnych i 35 centrów dystrybucyjnych. Dbając o swój nieustanny rozwój, firma inwestuje m.in. w infrastrukturę techniczną i technologiczną. W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych realizowane są kolejne inwestycje, a rok 2023 był kolejnym, w którym wydano na nie ponad 100 mln złotych ze środków własnych, bez korzystania z kredytów bankowych. Mlekovita nie otrzymała żadnych dotacji ani dofinansowania do prowadzonej działalności inwestycyjnej.
– Podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że 2023 rok był kolejnym, w którym Mlekovita nie tylko mogła pochwalić się dobrą kondycją, ale i utrzymać swój rozwój na najwyższym poziomie. Z uwagą wsłuchiwaliśmy się i nadal wsłuchujemy w potrzeby i oczekiwania konsumentów, by jak najlepiej na nie odpowiadać. W efekcie przez miniony rok wprowadziliśmy 160 nowych produktów, z których wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach. I nie spoczywamy na laurach, bo już w pierwszym kwartale nowego roku znacznie rozszerzyliśmy m.in. linię produktów wysokobiałkowych Super Body Active – podkreślał prezes Dariusz Sapiński.
W 2023 r. Mlekovita znacznie rozszerzyła swój asortyment produktów mleczarskich
Mlekovita w minionym roku wprowadziła na rynek około 160 nowości w 9 kategoriach: produktów wysokobiałkowych Super Body Active, deserów Wypasionych, produktów fermentowanych, mleka smakowego Wypasionego, serów i serków, dań gotowych Bistro Minutka, napojów energetycznych Super Body Active, produktów roślinnych Vegevita oraz produktów regionalnych, w tym oferowanych przez nowo włączone zakłady w Czarnkowie, Chodzieży i Miechowie-Charsznicy.
Rosnące zainteresowanie produktami marki Mlekovita to nie tylko rozwój biznesu, ale również wsparcie całej polskiej gospodarki. Firma, korzystając z wielu ścieżek rozwoju, może coraz lepiej eksploatować potencjał oferowanego asortymentu, który jest ceniony przez krajowych i zagranicznych odbiorców za unikatowe wartości odżywcze i bezpieczeństwo pod względem zdrowotnym.
Kongres Mleczarstwo Przyszłości
Sprostanie takim rosnącym oczekiwaniom rynku sprawia, że drogą dynamicznego rozwoju podążają również rolnicy – producenci mleka. Dlatego przy okazji Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita zorganizowany został Kongres Mleczarstwo Przyszłości Grupy Mlekovita.
Wydarzenie miało na celu zaprezentowanie najnowocześniejszych technik i technologii dostępnych dla rolnictwa oraz usług i produktów ułatwiających hodowcom bydła mlecznego codzienną pracę i dbanie o najwyższą jakość produkowanego surowca. Liczne grono zgromadzonych dostawców mogło wysłuchać wystąpień firm oferujących innowacyjne rozwiązania dla mleczarstwa i rolnictwa, które skupiły się na najnowszych procesach i technologiach, a także innowacyjnych usługach i produktach potrzebnych nie tylko w przemyśle mleczarskim, ale przede wszystkim hodowcom bydła mlecznego.
– Mlekovita nieustannie się rozwija dzięki temu, że jej siłą jest 15 000 wspaniałych rolników, hodowców – dostawców mleka z ogromną pasją do hodowli bydła i produkcji mleka. Tu, w sercu polskiego mleczarstwa, sprzyjają też doskonałe warunki naturalne. Ale pasja i otoczenie to nie wszystko – codzienna praca i nieustanne inwestowanie w innowacyjne rozwiązania pozwalające zwiększać produkcję mleka i utrzymywanie jego najwyższej jakości, to konieczność. Jakość dostarczanego przez naszych hodowców surowca przekłada się bowiem na jakość produktów wytwarzanych z dostarczanego przez nich mleka. A jakość finalnego produktu to zadowolenie konsumentów i ich codzienne wybory zakupowe, przekładające się na pozycję marki Mlekovita na rynku – mówił prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
Kongres Mleczarstwo Przyszłości był więc doskonałą areną spotkania, merytorycznych prezentacji i szkoleń oraz rozmów dostawców Grupy Mlekovita z przedstawicielami firm i organizacji związanych z branżą rolniczą i mleczarską, przedstawicielami firm współpracujących z Mlekovitą i jej dostawcami w dziedzinach m.in. produkcji i dystrybucji pasz, produktów i usług związanych z codziennym funkcjonowaniem gospodarstw specjalizujących się w hodowli bydła mlecznego.