StoryEditorSpółdzielnie mleczarskie

Mlekovita świętuje 30. urodziny

08.07.2022., 14:07h
Firma, której centrala usytuowana jest w stolicy polskiego mleczarstwa, malowniczym podlaskim miasteczku, swoją renomę tworzy blisko 95 lat.

Marka Mlekovita zadebiutowała na rynku w 1992 roku

Do lat 90. XX w. była jedną z wielu, wówczas blisko 310 okręgowych spółdzielni mleczarskich (a ponad 430 przedsiębiorstw zajmujących się skupem i przerobem mleka). Gdy jednak za sprawą Prezesa Zarządu Dariusza Sapińskiego rozpoczął się okres dynamicznego rozwoju, zapadła decyzja o wyróżnieniu ówczesnej Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Wysokiem Mazowieckiem spośród innych podobnych firm. Prace nad koncepcją nowej marki zostały zainicjowane w 1991 r. Stworzenie nazwy i opracowanie logo przez Prezesa Zarządu Dariusza Sapińskiego oraz wprowadzenie ich jako brandu na szaty graficzne produktów zajęły zaledwie kilka miesięcy i już w 1992 roku marka Mlekovita mogła zadebiutować na rynku, a wyroby nią oznaczone znaleźć się na sklepowych półkach.

Dynamiczny rozwój SM Mlekovita

Pojawienie się marki Mlekovita na rynku było o tyle istotne, że wyznaczyło nowe trendy – drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce, a firmie z Wysokiego Mazowieckiego otworzyło drzwi do dynamicznego rozwoju. Od tej chwili spółdzielnia rosła w siłę – w ciągu ostatnich trzech dekad liczba spółdzielni mleczarskich spadła o połowę, a Mlekovita w roku jubileuszu 30-lecia brandu jest największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzy ją już 22 zakłady produkcyjne, 34 własne centra dystrybucyjne, w tym pierwsze w branży hurtownie w formacie Cash&Carry oraz 147 sklepów Mlekovitka i sklep internetowy www.mlekovitka.pl.

Swoją obecną pozycję i siłę marki Mlekovita zawdzięcza efektywnemu zarządzaniu. Prezes Dariusz Sapiński od początku swojej pracy na czele firmy dążył do stałego jej rozwoju, zdobywania rynków międzynarodowych i umacniania pozycji poprzez profesjonalizm i najwyższą jakość oferowanych produktów. Twórcze i nowatorskie podejście do biznesu pozwoliło odnieść sukces w mocno konkurencyjnej branży mleczarskiej – sukces, którego miarą jest siła marki.

– Budowa silnej, wiarygodnej marki jest niezwykle istotna, nie tylko dla Mlekovity – silna marka jest bowiem siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. Pomaga nie tylko podtrzymać dobre relacje z dotychczasowymi klientami, ale i zdobywać nowych, budując i utrzymując ich lojalność, gdyż najchętniej wybierają produkty markowe, wiedząc, że dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – Dlatego codziennie pracuję na to, by wciąż rozwijać markę Mlekovita jako brand utożsamiany jest ze stabilnością, jakością i zaufaniem. Jesteśmy wiarygodnym partnerem biznesowym i warto nam zaufać, gdyż to zaufanie stanowi filar partnerskiego biznesu, a nasze innowacyjne produkty, cenione i dostosowane do gustów konsumentów, dostarczamy nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie.

SM Mlekovita - jedna z najcenniejszych marek na polskim rynku

Wszystko to dowodzi, że obrana 30 lat temu droga była słuszna – Mlekovita od początku swojego istnienia cieszy się uznaniem zarówno konsumentów, jak i ekspertów, zdobywając liczne nagrody dla marki i jej produktów. Od lat jest najcenniejszą marką produkcyjnego i spożywczego sektora polskiej gospodarki, co potwierdzają rankingi najcenniejszych marek m.in. „Gazety Finansowej” i „Forbesa”, w których w swojej branży Mlekovita nie ma sobie równych.

Cieszę się, że Mlekovita niezmiennie okazuje się najlepszą i najcenniejszą marką w branży. To kolejne potwierdzenie właściwie obranej 30 lat temu strategii, w której stawiamy na długofalową i partnerską współpracę z dostawcami mleka oraz konsekwentny rozwój dla dobra konsumentów – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

Bo historia marki Mlekovita pisana jest ciągłym rozwojem. Przychody firmy co dekadę wzrastają dwudziestokrotnie, w 2021 roku wyniosły ponad 6,3 mld złotych. W ostatnim roku na inwestycje wydano blisko 85 mln złotych, a w ostatnim dziesięcioleciu – ponad 1 mld złotych. Dwie najważniejsze w ostatnim czasie to zakończona w 2017 r. największa w historii firmy inwestycja: budowa Fabryki Proszków Mlecznych oraz otwarte w 2021 r. największe i najnowocześniejsze w mleczarstwie centrum logistyczne. Pozwala to z ufnością patrzeć w przyszłość i rozwijać firmę i brand Mlekovita

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
06. listopad 2024 02:16