Prawie 9,5 miliarda złotych przychodu Mlekovity w 2022 roku
Wyniki Grupy Mlekovita przedstawione w spawozdaniu z działalności firmy w 2022 mówią same za siebie. Polski gigant mleczarski odnotował kolejny wyśmienity rok. Podczas Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, Prezes Zarządu Dariusz Sapiński podsumował ubiegły rok słowami:
Mlekovita podbija zagradziczne rynki
Mlekovita stała się marką o zasięgu globalnym. Produkty rodzimego producenta można znaleźć w aż 167 krajów świata i na wszystkich kontynentach - w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach. Na rynki zagraniczne trafia aktualnie około 35% wytwarzanych przez Mlekovitę produktów. Skala produkcji Mlekovity jest bez wątpienia imponująca - każdego miesiąca spółdzielnia dostarcza na rynek krajowy i zagraniczny m.in. minimum: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych.
Inwestycje SM Mlekovita w 2022 roku
W 2022 r. na inwestycje Mlekovita przeznaczyła blisko 100 mln złotych. Ubiegłoroczne inwestycje obejmowyały między innymi uruchomienie fabryki serów dojrzewających w Białej Podlaskiej, postawienie farmy fotowoltaicznej w centrali w Wysokiem Mazowieckiem oraz inwestycję w nowe linie produkcyjne w centrali na wydziałach UHT i masłowni oraz uruchomienie pierwszego Bistro Mlekovitka.
– Podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że 2022 rok był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją. Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki Mlekovita, zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną. To sprawia, że Mlekovita jest szansą dla młodych rolników i producentów mleka – stabilność i bezpieczeństwo, jakie daje nowoczesna, wciąż rozwijająca się grupa mleczarska, pozwala im spokojnie planować rozwój produkcji i modernizację gospodarstw – podkreślał Prezes Dariusz Sapiński.
Jakie nowości wprowadziła Mlekovita na rynek w 2022 roku?
Jubileuszowy rok Mlekovity obfitował w nowości, które spółdzielnia systematycznie wprowadzała na rynek. Baza produktowa Mlekovity w ubiegłym roku powiększyła się aż o 28 nowych pozycji:
- śmietana Polska termizowana 18% w tubie 240 g,
- batoniki twarogowe MiaMu w polewie toffi 40 g: waniliowy i truskawkowy,
- napoje mleczno-kawowe Wypasione 330 ml: cappuccino i caffe latte,
- jogurty Polskie 1 kg: naturalny, truskawka, karmel,
- lody bez laktozy 1 l i kubek 200 ml,
- śmietanka bez laktozy 30% 330 ml,
- ser Favita w plastrach 150 g: klasyczny, z chrzanem i koperkiem, z papryką, ze szpinakiem i czosnkiem,
- ser Favita do grillowania i sałatek 200 g,
- jogurt typu islandzkiego skyr Super Body Active 500 g: naturalny, z truskawkami, z brzoskwinią i marakują,
- ser Bialski z Doliny Krzny oraz ser Bialski z dziurami z Doliny Krzny w bloku (linia Regionalne Rarytasy),
- ser topiony kremowy w kostkach 140 g (8 x 17,5 g): klasyczny, z papryką, z szynką,
- śmietana Polska 12% 400 g,
- śmietana Polska 18% 1 kg,
- jogurty Polskie na deser 125 g: truskawkowy, nektarynka – pomarańcza,
- ser Mozzarella & Cheddar wiórki 200 g.
Zdjęcie: Archiwum