W czwartek 14 maja 2020 roku rozpoczęła się kampania edukacyjna: „Mleko na zdrowie!”. Pierwsza odsłona kampanii odbyła się w audycji „Pytania na Śniadanie” w TVP2.
Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat jakości produktów mlecznych, ich wpływie na zdrowie, hodowli bydła mlecznego oraz produkcji mleka i jego przetworów.
Broś: w Polsce jest wciąż niskie spożycie mleka i produktów mlecznych
– Promocja spożycia mleka i produktów mlecznych jest dla nas bardzo ważna. Polska jest szóstym producentem mleka w Europie oraz liczącym się producentem w świecie wyrobów mleczarskich. Zajmujemy pierwsze miejsce w produkcji twarogów i szóste – w produkcji serów – podkreśla Waldemar Broś, prezes Zarządu Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Zw. Rew.
– Niestety, spożycie produktów mlecznych – w tym samego mleka – jest w naszym kraju ciągle zbyt niskie. Dlatego też, aby produkcję utrzymać na wysokim poziomie, jesteśmy zmuszeni ok. 35–40% całości tej produkcji eksportować – co nie zawsze jest korzystne dla całej branży, zwłaszcza wtedy, kiedy spadają ceny na rynkach światowych – wyjaśnia Waldemar Broś.
Mleko jako bohater w „Pytaniu na Śniadanie”
Kampania będzie składać się z dwóch odsłon. W pierwszej z nich produkty mleczne będą bohaterami kącika kulinarnego w 15 odcinkach „Pytania na Śniadanie” w TVP.
Zostaną przedstawione produkty mleczne jako podstawa na
- zupy mleczne,
- zupy serowe,
- sosy do makaronów,
- zapiekanki,
- pizze,
- koktajle bogate w zdrowie,
- napoje regenerujące dla osób uprawiających sport,
- znakomite twarogi dla seniorów.
Regionalne potrawy mleczne prezentowane przez Karola Okrasę
Druga część kampanii promującej produkty mleczne będzie obejmować wybrane odcinki w programie „Okrasa łamie przepisy” w TVP1. W nim Karol Okrasa pokaże m.in. jak przygotować wybrane regionalne dania na bazie mleka lub produktów mlecznych.
Dodatkowo kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych, w tymna specjalnie dedykowanych profilach na Facebooku i Instagramie.
KZSM promuje polskie mleko
Za przygotowanie kampanii „Mleko na zdrowie!” odpowiada Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny wraz z parterami: NSZZ Rolników Indywidualnych „Solidarność” oraz Polskim Związkiem Zawodowym Rolników. Patronem kampanii jest Fundacja Instytutu Matki i Dziecka.
Kampania została sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka.
Paweł Mikos
Fot. Zrzut ekranu pytanienasniadanie.tvp.pl.pl