W uroczystym otwarciu imprezy udział wzięła delegacja MLEKOVITY z prezesem zarządu Dariuszem Sapińskim na czele, przedstawiciele władz rejonu kalingradzkiego oraz przedstawiciele partnerów biznesowych Mlekovity. Część oficjalną otworzył tradycyjny, symboliczny toast szklanką mleka. Dalszy ciąg programu obfitował w liczne atrakcje, wśród których znalazły się m.in. występy gwiazd regionu kaliningradzkiego oraz rosyjskiej i polskiej estrady. Wszystkie punkty programu zgodnie z ideą zyskały mleczną odsłonę, by promować mleko i produkty mleczne wśród dzieci, młodzieży i dorosłych. To podobna inicjatywa, jak coroczny Światowy Dzień Mleka w Polsce – Ogólnopolskie Święto Mleka organizowany z inicjatywy SM MLEKOVITA.
MLEKOVITA eksportuje ok. 30 proc. swojej produkcji na rynki całego świata, w tym m.in. do krajów Unii Europejskiej, do USA, Kanady, na Kubę, do Chin i Azji Południowo-Wschodniej, a także państw w Afryce. Partnerstwo z rynkiem rosyjskim, z którym współpracę MLEKOVITA bardzo sobie ceni, jest niezwykle ważne. MLEKOVITA jest współwłaścicielem spółki „TD MLEKOVITA” zarejestrowanej w Kaliningradzie i zajmującej się sprzedażą hurtową i detaliczną oraz produkcją sera Mozzarella z dostarczonych przez SM MLEKOVITA półproduktów. Ponadto „TD MLEKOVITA” posiada sieć sprzedaży detalicznej: 10 sklepów w Kaliningradzie i 2 w Moskwie. Na terenie Rosji MLEKOVITA jest pracodawcą dla ponad 150 osób. W związku z tym nie tylko przywiązuje bardzo dużą wagę do współpracy na polu produkcji i sprzedaży wyrobów nabiałowych, ale przede wszystkim ogromnie ceni relacje biznesowe, które pragnie dalej skutecznie rozwijać.