Podczas konferencji poruszone zostały m.in. tematy wyzwań, przed jakimi stoją współcześni gospodarze w agroturystyce. Jednym z nich jest już niejako konieczność zaistnienia w sieci poprzez zakładanie stron internetowych czy obecność w mediach społecznościowych. Etap przejścia w cyfryzację może stanowić utrudnienie dla gospodarzy, którzy jeszcze nie odnajdują się w świecie Internetu. Jednak taka forma promocji zwiększa możliwości oraz zasięg, z jakim oferta danego gospodarstwa dociera do odbiorców. Aby prowadzić aktywną sprzedaż na wysokim poziomie, oprócz korzystania z promocji przez Internet powinno się również wprowadzać innowacje tak, aby zwiększyć konkurencyjność danego gospodarstwa. Nie tylko wzbogacanie oferty, ale również jej sprecyzowanie wzmacnia gospodarstwo. Turyści poszukują już nie tylko miejsc atrakcyjnych krajobrazowo, ale są również nastawieni na rozrywkę, edukację czy ekscytację.
Przykładem wykorzystującym ofertę krajobrazową z doznaniem jest tzw. astroturystyka, czyli turystyka w celu obserwacji gwiazd. O takie doznania wzbogacają swoją ofertę gospodarstwa agroturystyczne w Bieszczadach, gdzie występują jeszcze naturalne ciemności niezakłócone sztucznym światłem. jw