Polskie produkty produkowane zgodnie z najwyższymi standardami
– Polska jest w stanie zaproponować chińskim partnerom produkty nowoczesne, dostosowane do chińskiego rynku, wyprodukowane zgodnie z najwyższymi standardami jakości – mówił minister Ardanowski podczas Międzynarodowej Wystawy Importowej w Szanghaju. – Liczymy na to, że dzięki rozwojowi rynku konsumenckiego w Chinach będzie wzrastał popyt na europejskie produkty wysokiej jakości – dodał minister.
Polska żywność obecnie jest w Państwie Środka promowana w ramach 3 kampanii: „Smaki Europy – jakość i tradycja” (wołowina, wieprzowina, owoce i warzywa), „Europejski drób – w jakości siła” oraz „Makarony Europy”. Do tego podczas różnych targów i wystaw branżowych. Jednak żeby powiększyć ten asortyment oraz dać większą szansę polskim firmom z sektora rolno-spożywczego na ekspansję na chińskim rynku, zostało podpisane porozumienie o współpracy pomiędzy Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa i Ogólnochińskim Stowarzyszeniem Rolnych Rynków Hurtowych.
Przetwory dla niemowląt i mleko polskimi hitami eksportowymi
Podczas spotkania ministra Ardanowskiego z Ni Yuefengiem, chińskim ministrem Generalnej Administracji Celnej, omówiono stan i perspektywy zakończenia procedur dostępu do chińskiego rynku polskich produktów, w tym m.in. drobiarskich i mleczarskich na cele paszowe.
W 2017 roku wartość żywności wyeksportowanej do Chin wyniosła ponad 100 mln euro. Przy czym największym hitem były serwatka, mleko i śmietana niezagęszczona oraz ekstrakt słodowy i przetwory spożywcze z mąki, w tym głównie przetwory dla niemowląt. W tym roku wartość eksportu do Chin powinna być znacznie wyższa, gdyż od stycznia do sierpnia sprzedaliśmy żywności za 76 mln euro.
Paweł Mikos
(Fot. Unsplash)
Paweł Mikos
(Fot. Unsplash)