W pierwszym okresie realizowany będzie obrót czterema wystandaryzowanymi produktami: odtłuszczonym mlekiem w proszku, pełnym mlekiem w proszku, masłem oraz laktozą. W kolejnym etapie przewidywane jest rozszerzenie tej listy o inne produkty.
Mirosław Szczepański, prezes zarządu Polish Dairy powiedział – Od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku, polski sektor mleczarski rozwija się w szybkim tempie. W Polsce panują doskonałe warunki do produkcji mleka, cieszymy się dobrą infrastrukturą oraz potencjałem terenów paszowych. Większość polskich mleczarni przeszła w ostatnich latach głębokie procesy modernizacyjne. Przedsiębiorstwa te obecnie należą do najnowocześniejszych w Europie i na świecie. Polskie produkty są konkurencyjne jakościowo na rynkach międzynarodowych dzięki restrykcyjnym regulacjom odnośnie warunków pozyskiwania mleka, jego przetwarzania, przechowywania i transportu. GDT oferuje polskim mleczarniom łatwiejszy dostęp do szerokiego popytu międzynarodowego, stwarza możliwość większej widoczności i efektywniejszej konkurencji na światowych rynkach. Nasze wejście na GDT jest ważnym krokiem dla Polish Dairy, dla naszych partnerów biznesowych i rolników – dodał.
Eric Hansen, prezes Global Dairy Trade podkreślił – Decyzja Polish Dairy o zaoferowaniu na naszej platformie szerokiej gamy produktów z Polski potwierdza rolę GDT Events jako wiodącego mechanizmu wyznaczania ceny nabiału w obrocie międzynarodowym. Europa Centralna była i jest coraz ważniejszym światowym regionem mleczarskim. Pojawienie się Polish Dairy oferującego produkty z Polski jest dowodem na rosnącą siłę narodowego sektora polskiej gospodarki, jakim jest produkcja nabiału.
Oprac. Beata Dąbrowska