Kto może ubiegać się o dofinansowanie na działania promocyjne?
O wsparcie na działania promocyjno-informacyjno-marketingowe dotyczące żywności wytwarzanej w ramach systemów jakości mogą się ubiegać grupy producentów prowadzących produkcję żywności w ramach systemów jakości działające w formie:
- spółdzielni,
- kółka rolniczego,
- organizacji producentów,
- konsorcjum,
- spółki cywilnej.
Jaki jest cel wypłaty wsparcia na działania promocyjne?
Celem wypłaty wsparcia na działania promocyjno-informacyjno-marketingowe jest wskazanie konsumentom zalet produktów wytwarzanych w ramach systemów jakości, takich jak np.:
- Chroniona Nazwa Pochodzenia,
- rolnictwo ekologiczne,
- „Jakość Tradycja”,
- „Quality Meat Program”.
Jaka jest wysokość wsparcia na działania promocyjne?
Środki przeznaczone na wypłatę wsparcia na działania promocyjno-informacyjno-marketingowe pochodzą z budżetu Planu Strategicznego Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 i są wypłacane w formie refundacji 70% kosztów kwalifikowanych.
Jak informuje Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, maksymalna kwota wsparcia na jedną operację wyniesie nie więcej niż 1,75 mln zł.
Na co można przeznaczyć pieniądze?
Środki wypłacone na działania promocyjno-informacyjno-marketingowe można przeznaczyć na m.in.:
- reklamę w Internecie, telewizji, radiu lub prasie,
- pokrycie części kosztów promocji w punktach sprzedaży, takich jak przygotowania stoisk, materiałów reklamowych,
- pokrycie kosztów udziału w pokazach, wystawach lub targach,
- koszty związane z założeniem strony internetowej służącej promocji produktu czy administrowaniem nią.
Do kiedy należy składać wnioski na działania promocyjne?
Nabór wniosków o dofinansowanie na działania promocyjno-informacyjno-marketingowe ruszył 19 stycznia, a jego koniec został zaplanowany na 18 marca br.
Wnioski należy składać wyłącznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR.
Oprac. Justyna Czupryniak
Źródło: ARiMR