StoryEditorPorady prawne

Jakie są zasady zwrotu i reklamacji produktów kupionych przez Internet

19.04.2021., 09:04h
Kupiłam ostatnio kilka narzędzi do gospodarstwa przez Internet. Jakie są zasady nabycia i ewentualnego zwrotu takich produktów?

Jakie obowiązki wobec konsumenta ma sprzedawca?

Według art. 12 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały, np. o:

  • głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem jego przedmiotu oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem,
  • swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, adresie, pod którym konsument może składać reklamacje,
  • łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami,
  • sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę,
  • stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji,
  • sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy.


Jaki jest termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość?

Artykuł 27 ustawy o prawach konsumenta określa, że konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. B...

Pozostało 75% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
22. listopad 2024 00:43