Jakie obowiązki wobec konsumenta ma sprzedawca?
Według art. 12 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały, np. o:
- głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem jego przedmiotu oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem,
- swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, adresie, pod którym konsument może składać reklamacje,
- łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami,
- sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę,
- stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji,
- sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy.
Jaki jest termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość?
Artykuł 27 ustawy o prawach konsumenta określa, że konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. B...