Nie ma takiego terminu, ale warto dokonać złomowania jak najszybciej, aby nie być zobowiązanym do płacenia składki z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia OC w kolejnym roku.
Przy oddaniu samochodu do złomowania potrzebne będą następujące dokumenty:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeśli była wydana,
- akt zgonu właściciela,
- postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku po właścicielu auta.
Jeśli spadkobierców jest kilku, warto, aby upoważnili na piśmie jednego spośród siebie do działania w ich imieniu.
Po oddaniu samochodu do kasacji otrzymacie Państwo zaświadczenie o przyjęciu pojazdu do stacji demontażu pojazdów, unieważnienie dowodu rejestracyjnego, unieważnienie tablic rejestracyjnych oraz unieważnienie karty pojazdu, jeśli była wydana. Dokumenty te będą podstawą do wyrejestrowania samochodu oraz rozwiązania umowy ubezpieczenia.
Zgodnie z art. 79 ust. 1 pkt 1 Prawa o ruchu drogowym, pojazd może zostać wyrejestrowany na wniosek jego właściciela (w tym przypadku: spadkobiercy, który nabył samochód w spadku), m.in. w przypadku przekazania pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu. Aby wyrejestrować samochód, należy się zgłosić w ciągu 30 dni do właściwego wydziału komunikacji w starostwie powiatowym z zaświadczeniem o przyjęciu pojazdu do kasacji oraz tablicami rejestracyjnymi.
Z dniem wydania zaświadczenia o demontażu pojazdu umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych ulega rozwiązaniu.