Aplikacja suszowa nadal nie działa poprawnie. "Czwarty dzień próbuję się zalogować i nic"
Rolnicy są mocno sfrustrowani. Aplikacja suszowa, choć uruchomiona w ubiegłym tygodniu, nadal nie działa poprawnie. Na początku tygodnia informowaliśmy, że system nie może połączyć się z danymi ARiMR, w związku z czym nie może zaimportować informacji o zwierzętach z eWniosekPlus. Teraz pojawiły się dodatkowe komplikacje, bo część rolników… nie może się zalogować.
- Czwarty dzień próbuję się zalogować i nic - pisze na jednej z tematycznych grup na Facebooku internautka Marta.
- Chyba wszyscy tak mamy... powtórka z zeszłego roku - wyjaśnia rolniczka Grażyna.
- Próbuję co chwila i nic… - żali się rolnik Jacek.
- Jeszcze ktoś się łudzi? To ma nie działać. I macie jako producenci nic nie dostać. W TV powiedzą, że znów rolnikom dają i napięcia w społeczeństwie jeszcze będą się nasilać – ocenia internauta Tomasz.
- Nie idzie w ogóle pobrać danych – denerwuje się pani Małgorzata.
Minister Telus tłumaczy, czemu aplikacja suszowa nie działa poprawnie
I co na to minister rolnictwa Robert Telus? Jeszcze wczoraj i przedwczoraj ogłaszał na swoich licznych kontach na Facebooku i Twitterze, że aplikacja suszowa działa. Dziś jednak przyznał w radiowej Jedynce, że są problemy.
- Aplikacja ruszyła w zeszłym tygodniu, ale wiem, że są problemy z jej działaniem. W tej chwili bardzo duża ilość rolników rzuciła się na to, żeby składać wnioski, więc system nie wytrzymuje – wyjaśniał minister.
Problemy z aplikacją tłumaczył też tym, że „informatyka ma swoją pojemność”.
"Już to zgłaszałem do ministerstwa cyfryzacji"
Telus zaznaczył, że interweniował już w tej sprawie w ministerstwie cyfryzacji, ale nie powiedział kiedy dokładnie aplikacja zostanie udrożniona.
- Chcę rolników troszkę uspokoić. My mamy te sygnały że są problemy. Ja już to zgłaszałem do ministerstwa cyfryzacji. W tej chwili pracujemy nad tym. Myślę, że to się rozluźni troszeczkę i ta aplikacja będzie poprawnie pracowała – poinformował Telus.
Trzymamy więc ministra za słowo.
Kamila Szałaj