Od 20 września rolnicy składają wnioski o szacowanie strat suszowych poprzez aplikację. Okazuje się jednak, że znów nie działa poprawnie. Wczoraj pisaliśmy o tym, że jeśli rolnik posiada grunty rolne w różnych gminach, to aplikacja policzy mu straty tylko w jednej, przez co nie otrzyma pełnej pomocy suszowej.
Rolnik z woj. łódzkiego: nie można wysłać wniosku suszowego
Dziś z kolei zgłosił się do nas Pan Adam z woj. łódzkiego, który od kilku dni ma problem, bo aplikacja nie zaciąga danych z ARiMR i prosi w trakcie jednej sesji nawet o kilka SMS-ów weryfikacyjnych. Przez to nie może wysłać wniosku o szacowanie strat suszowych.
- Piszę do Was, bo jako zwykły obywatel nic nie zdziałam, a na stronach gov.pl nie ma nawet zakładki pomoc. Od soboty przestało to działać tak jak działało. Teraz aplikacja woła po kilka SMS-ów weryfikacyjnych, a dodatkowo nie importuje danych z aplikacji eWniosekPlus (wyrzuca błąd). Nie można wysłać wniosku suszowego. Potwierdziło mi to kilku znajomych - alarmuje pan Adam.
Rolnicy alarmują: od soboty aplikacja suszowa nie wczytuje danych z ARiMR
Niestety, podobne problemy sygnalizują także inni rolnicy z całej Polski. Na Facebooku roi się od wpisów, z których wynika, że aplikacja nie działa poprawnie.
- Ja mam problem od soboty. Na ostatnim etapie nie wczytuje danych z eWniosekPlus - tłumaczy pani Karolina.
- Nie ma możliwości dodania produkcji zwierzęcej z IRZ – pisze pani Joanna.
- Aplikacja błędnie importuje dane z IRZplus. Pojawiają się zwierzęta, które zostały wyrejestrowane kilka lat temu – zaznacza pani Agnieszka.
- Nie ma możliwości wybrania facelii oraz seradeli na ugorze z uprawą – twierdzi pani Sylwia.
- Po zalogowaniu do aplikacji pojawia się komunikat, że "coś poszło nie tak". Nie mam możliwości uzupełnienia czegokolwiek – denerwuje się pan Tomasz.
- Podczas ostatniego kroku wysłania wniosku nie mogę pobrać działek z eWniosekPlus. Za każdym razem pojawia mi się komunikat o niepowodzeniu – pisze pan Sławek.
- Od wczoraj aplikacja suszowa nie działa. Początkowo nie zaciągała danych z ARiMR o działkach i uprawach oraz o zwierzętach, a od dziś jest postęp - już z poziomu Profilu Zaufanego się nie otwiera – alarmuje kolejny Internauta.
Zapytaliśmy więc ministerstwo rolnictwa i Centralny Ośrodek Informatyki, który obsługuje aplikację, kiedy usterki zostaną usunięte. Czekamy na odpowiedź.
Kamila Szałaj