Niestety znalezienie dobrego pracownika w szczycie sezonu to nie lada wyzwanie dla rolników. Narzekają oni na trudności związane przede wszystkim z procesem rekrutacji. Połową sukcesu jest już zatrudnienie takiego pracownika i jego przyjazd do gospodarstwa rolnego. Nie gwarantuje to jednak świadczenia pracy do końca sezonu, gdyż obcokrajowcy często zmieniają pracodawców, bądź nagle rezygnują z zatrudnienia.
W rozwiązaniu tych problemów może pomóc firma JOBLIO, która zapewnia nieograniczony dostęp do tysięcy potencjalnych pracowników.
„Nie jesteśmy agencją zatrudnienia czy też firmą rekrutacyjną ani żadnego rodzaju pośrednictwem. Stworzyliśmy innowacyjną platformę technologiczną w postaci łatwej aplikacji, którą można pobrać na telefon. Łączy ona bezpośrednio pracodawcę z pracownikami, przy użyciu jednej, globalnej sieci rekrutacyjnej. Znajdują się w niej różne oferty pracy, do których mogą aplikować kandydaci na pracowników.”
JOBLIO zajmuje się pozyskiwaniem pracowników nie tylko sezonowych, ale także tymczasowych oraz stałych, zarówno z krajów Europy Środkowo-Wschodniej – Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Armenii czy Gruzji, jak i z rynków pozaeuropejskich.
Główne zalety JOBLIO:
- transparentność,
- brak pośredników w procesie rekrutacyjnym,
- brak prowizji pobieranych od pracowników,
- brak kosztów związanych z rekrutacją dla pracodawcy,
- globalny charakter sieci rekrutacyjnej,
- gwarancja weryfikacji danych osobowych kandydata.
Pracodawca płaci ustalone z JOBLIO wynagrodzenie bezpośrednio pracownikowi. W aplikacji każdy przyszły pracownik widzi swoją finalną stawkę wynagrodzenia. Kandydat wie, ile będzie zarabiał oraz gdzie i na jakim stanowisku będzie pracował. Wpływa to na pozytywne nastawienie pracowników i efektywność ich pracy.
Oferowana pracownikowi za pośrednictwem platformy płaca, musi być zgodna z obowiązującym w danym kraju prawem (nie może być niższa niż minimalna płaca, z wyłączeniem umowy dotyczącej pomocy przy zbiorach).
JOBLIO udziela pracodawcy i pracownikowi także pomocy prawnej od momentu rekrutacji, przez cały proces relokacji, aż po przybycie do siedziby pracodawcy oraz w trakcie zatrudnienia. Wszyscy kandydaci do pracy poddani są badaniu lekarskiemu na 48 godzin przed przyjazdem (w tym testy na COVID-19). Pracownicy i pracodawcy mają dostęp do całodobowej infolinii, która zapewnia im kontakt w przypadku jakichkolwiek pytań, mogących pojawić się w trakcie zatrudnienia.
Szczegóły na temat platformy i samej aplikacji znajdziesz na stronie: JOBLIO.