Polska wykorzystała swoją szansę i zwiększyła eksport do Chin
Przez cały miniony 2020 rok aktywność polskich mleczarni na rynku Chińskiej Republiki Ludowej znacząco wzrastała. Według danych za jedenaście miesięcy 2020 roku, eksport w tym kierunku wzrósł o 52,6% w porównaniu do roku 2019. W tym samym czasie największymi eksporterami produktów mleczarskich do Państwa Środka stały się państwa członkowskie Unii Europejskiej. Wyeksportowały one łącznie 1 283 tysiące ton produktów mleczarskich, co stanowiło o 14,8% procenta więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Liderem wśród nich były zdecydowanie Niemcy (418 tys. ton). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Holandia, Francja, Polska i Irlandia. Na tle pozostałych to właśnie nasz kraj zdecydowanie najlepiej wykorzystał swoją szansę – wszystkie miesiące z wyjątkiem stycznia, charakteryzowały się dwucyfrową dynamiką przyrostu sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Unia Europejska przegoni Nową Zelandię?
Wygląda na to, że tym razem kraje Unii Europejskiej przegonią Nową Zelandię, która od lat była liderem na rynku chińskim. Było to w jej przypadku dużo łatwiejsze – c...