Anna Lewandowska kupiła szklarnie, aby uprawiać warzywa i zioła dla swojej firmy
Anna Lewandowska przed rokiem założyła firmę SuperMenu by Anna Lewandowska, która oferuje catering dietetyczny. Firma, żeby wyróżnić się na tle konkurencji przygotowuje posiłki w oparciu o certyfikowaną, ekologiczną żywność.
W produktach oferowanych przez firmę Anny Lewandowskiej nie ma m.in. białego cukru czy pszenicy ze względu na gluten. Teraz chcą zastąpić warzywa i zioła z upraw konwencjonalnych na ekologiczne własnej produkcji. Stąd decyzja o zakupie szklarni, w której będzie prowadzona uprawa ekologiczna na potrzeby przedsiębiorstwa Anny Lewandowskiej.
- Jestem niezwykle dumna z tego projektu i cieszę się, że wyznaczamy nowe standardy w branży - mówi Anna Lewandowska, sportsmenka, propagatorka zdrowego stylu życia i założycielka SuperMenu by Anna Lewandowska.
Czesław Lang także prowadzi gospodarstwo ekologiczne
Anna Lewandowska to kolejna ze znanych osób i sportowców, które zdecydowały się zainwestować w gospodarstwo i skupić na ekologicznej uprawie. Niedawno opisywaliśmy gospodarstwo Czesława Langa, legendę polskiego kolarstwa, który na Pomorzu ma jedno z największych gospodarstw ekologicznych w Polsce.
U niego pomysł na prowadzenie gospodarstwa związanego z ekologią wziął się z osobistych, choć dość dramatycznych przeżyć kolarza:
– Ponad 10 lat temu miałem poważne kłopoty ze zdrowiem. Miałem chorobę Meniera, migotanie przedsionków, wrzody. Byłem w złym stanie. Trafiłem do kliniki w Meksyku i tam zmieniłem dietę. Odstawiłem wszystkie produkty, które są zbyteczne. Białko zwłaszcza zwierzęce zastąpiłem warzywami, owocami oraz sokami. Zmiana zadziałała. Skoro tak się stało to stwierdziłem, że należy taką dietę promować. Warto więc produkować zdrową żywność, która powodować będzie nie tylko dobre samopoczucie, ale wpływać będzie na ogólny stan zdrowia. Stąd pomysł na produkcję ekologiczną – wspominał Czesław Lang w rozmowie z Tygodnikiem Poradnikiem Rolniczym.
– Sam gdybym nie zachorował nigdy bym nie uwierzył, że jedzenie ma takie znaczenie dla naszego zdrowia i tak ważne jest dla naszego organizmu. Zmieniając styl odżywiania czuje się jak bym miał 30 lat mniej. Wsiadam na rower i jadę 120 km, mam dobrą kondycję i formę, chce mi się żyć i pracować. Chcę tak prowadzić gospodarstwo, aby nie tylko produkować żywność, ale także dbać o stan ziemi w zgodzie z naturą – dodaje legenda.
Robert Lewandowski inwestuje w spółkę z branży rolniczej
Nieco wcześniej niż Anna Lewandowska, rolnictwem zainteresował się jej mąż: Robert Lewandowski. Gwiazda polskiej piłki nożnej na początku 2021 roku poinformował, że jest udziałowcem spółki Bio-Lider.
W projekcie Bio-Lider są zaangażowani jeszcze: Jarosław Peczka, właściciel firmy Bio-Gen, która od ok. 30 lat oferuje rolnikom różne biopreparaty, zarówno do uprawy, jak i do hodowli zwierząt. To on ma odpowiadać za produkcję produktów dla rolnictwa. W projekcie uczestniczy także spółka PROCAM, która będzie dystrybutorem biopreparatów.
Robert Lewandowski wyjaśnił dlaczego postanowi zainwestować w firmę, która ma sprzedawać produkty biotechnologiczne rolnikom.
– Staram się dywersyfikować swój portfel inwestycyjny i wspierać te branże, które mają realny wpływ na nasze życie. Dlatego też zainteresował mnie temat biotechnologii i biopreparatów. Tkwi w nich ogromny potencjał, bo kwestia ochrony środowiska jest ważna dla nas wszystkich – mówił „Lewy”.
– W sporcie i biznesie stawiam na rozwój, dlatego cieszę się, że i tym razem mam wsparcie doświadczonych ekspertów. Wybrałem firmę Bio-Lider, która wiedzę i doświadczenie wspiera technologią, know-how i nowoczesnym laboratorium Bio-Gen. Wierzę w ten projekt i jego sukces – zapewnił kapitan polskiej reprezentacji.
Rolnictwo ekologiczne będzie się rozwijać? Konsumenci są skłonni zapłacić więcej za eko-żywność
Jak wynika z raportu „Żywność ekologiczna w Polsce. Raport 2021” przygotowanego przez: Koalicja na rzecz BIO we współpracy z NielsenIQ, krajowi konsumenci są bardzo pozytywnie nastawieni do żywności produkowanej ekologiczne. Opisują ją jako „dobrą dla zdrowia”, „bezpieczną”, „wysokiej jakości”, „o dużej wartości odżywczej”, „budzącą zaufanie”. Dodatkowo konsumenci szukają produktów o wysokiej jakości za dobrą cenę i są skłonni zapłacić więcej za bioprodukty. Coraz ważniejsze dla konsumentów stają się wartości „stojące za produktami”, jak troska o środowisko i dążenie do wspierania krajowej gospodarki, jak również kupowanie żywności pochodzącej z krótkiego łańcucha dostaw.
- Rynek usług i produktów ewoluuje wraz z rosnącą świadomością konsumentów. Styl życia Polaków się zmienił, a postawy prozdrowotne, które są wynikiem m.in. pandemii, są coraz bardziej widoczne. Nasza marka oparta jest na filozofii żywienia Anny Lewandowskiej, która od lat promuje zdrowy styl życia – mówi Jacek Domasat, prezes zarządu SuperMenu by Anna Lewandowska
- Obserwując rynek na przełomie ostatniego roku utwierdziliśmy się w przekonaniu, że były to właściwe decyzje, które odpowiadają na zmieniające się potrzeby konsumentów – dodaej Jacek Domasat.