Claas wyprodukował 500 tys. kombajnów
Nie każda marka może pochwalić się takim osiągnięciem jak Claas. W 2024 r. z taśmy produkcyjnej zjechał 500 tys. kombajn tej marki. Jak informuje niemiecki Top Agrar, produkcja maszyn rolniczych w fabryce Claas trwa nieprzerwanie od 88 lat. Od pierwszych, prostych w konstrukcji modeli kombajnów do obecnie jeżdżącego po polach Lexiona droga była długa i kręta.
Na światowy sukces marki Claas przełożyła się produkcja modeli Super, których wyjechało z fabryki 65 tys. szt. Nie bez echa zakończyła się produkcja modeli Europa i Columbus, bo wyprodukowano ich łącznie ok. 60 tys. szt.
Claas produkuje nowe kombajny, ale starsze nadal są porządane
Producenta kombajnów marki Claas zadziwiają analizy rynkowe wskazujące na nieustannie wzrastającą wydajność produkcji przy jednocześnie wysokiej liczbie starszych modeli. Największy udział kombajnów Claas na rynku osiągany jest z 75 tys. szt. Lexionów i ok. 100 tys. Dominatorów. Nie mija również zainteresowanie modelem Tucano, którego na rynku nadal istnieje 35 tys. egzemplarzy.
60 lat temu wyprodukowano 100 tys. model kombajnu Claas
W roku 1962 z taśm produkcyjnych w fabryce Claas zjechał 100 tys. kombajn zbożowy Matador, a już niespełna 6 lat później na rynek trafiła 200 tys. Młocarnia. W roku 1979 wyprodukowano 300 tys. maszynę, Dominatora.
Już w XXI w., bo w roku 2003 z linii montażowej zjechał 400 tys. kombajn zbożowy. Wówczas Claas zdecydował się na zastosowanie specjalnego wykończenia lakieru w swoich kombajnach. Producent zdecydował, że Lexion 480 zostanie w całości pomalowany na srebrno i jednocześnie kolorem tym zostały pomalowane wszystkie młocarnie Claas od 1946 do 1961 roku.
Początek lat 60. był przełomowy dla marki Claas, która stała się liderem rynku europejskiego. Po ponad 20 latach Claas wyprodukował kolejny model specjalny.
Modele Claas ze specjalnym lakierem
Aktualnie Claas produkuje własne kombajny zbożowe również w USA i Chinach oraz żniwiarki i zbieracze kukurydzy na Węgrzech. Najwięcej kombajnów zbożowych wyprodukowano jednak w Niemczech, bo 485 tys. Szt.
W maszynach Claas pewne elementy standardowo występują w białym kolorze, jednak w modelach specjalnych zostały pomalowane na srebrno. Na boku powstał duży napis 500 000. Z bliska widać, że napis składa się z supłaczy prasowych będących pierwszym patentem w historii firmy i jej dawnym logo.
Maszyny specjalne są rezerwowane firmom handlowym. Klienci nie mogą ich zamówić, ale możliwe jest zarezerwowanie modelu z wybranymi funkcjami, które można rozpoznać z zewnątrz po naklejce „Więcej niż maszyna”.
Oprac. Justyna Czupryniak
Źródło: topagrar.com