Od 20 września rolnicy mogą składać wnioski o szacowanie strat suszowych w uprawach rolnych za pośrednictwem aplikacji suszowej. Mają na to czas do 30 października.
Pomoc suszowa: jakie faktury można dołączyć do wniosku?
W tym roku ministerstwo rolnictwa, na wniosek organizacji rolniczych rozdzieliło produkcję roślinną od zwierzęcej przy szacowaniu strat suszowych. Ale jednocześnie dodało w aplikacji suszowej możliwość załączania dokumentów, które poświadczają dodatkowe koszty poniesione przy produkcji zwierzęcej.
Tak więc we wniosku można podać informacje o produkcji zwierzęcej, a jeśli gospodarstwo poniosło dodatkowe koszty w produkcji zwierzęcej spowodowane suszą, należy załączyć dokumenty, które potwierdzą ich poniesienie, np. paragon lub fakturę za zakup pasz. Zostaną bowiem uwzględnione tylko udokumentowane koszty.
Co jeszcze rolnik musi lub może dołączyć do wniosku o szacowanie suszy?
Poza fakturami do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że w dniu wystąpienia szkód gospodarstwo było ubezpieczone. Opcjonalnie można też załączyć zdjęcia szkód suszowych. Aplikacja zezwala na przesłanie 5 plików (.jpg,.png), a każdy z nich może mieć rozmiar maksymalnie 5MB.
Kamila Szałaj