Na rynku europejskim widać coraz większe zainteresowanie eksportem poza kraje Wspólnoty Europejskiej
We wtorek, 7 listopada, Bord Bia, czyli Irlandzka Rada Żywnościowa, zainicjowała kampanię, której celem jest zwiększenie eksportu produktów mlecznych o 15 milionów euro w Malezji i na Filipinach. European Dairy – Irlandia za cel strategiczny obrała sobie promocję irlandzkich produktów mlecznych na rynku Azji Południowo-Wschodniej. Jednym z celów kampanii, która jest obecnie prowadzona, jest dotarcie do 10 tys. potencjalnych nabywców z regionu azjatyckiego w Malezji i na Filipinach. Program ma na celu ułatwienie wizyt nabywców z Azji z Japonii, Malezji, Wietnamu, Tajlandii i Filipin w irlandzkich gospodarstwach mlecznych i przetwórniach.
W ramach obecnej misji handlowej Bord Bia zorganizuje dwa seminaria dotyczące handlu produktami mleczarskimi w Malezji i na Filipinach. Ma to wszystko związek z szerszą kampanią promocyjną, która rozpoczęła się już w 2022 roku na terenie Japonii i Wietnamu.
W 2022 roku wartość irlandzkiego eksportu do Azji wyniosła ponad 1,4 mld euro
Warto zauważyć, że sektor mleczarski znacząco przyczynił się do tej kwoty, ...