Chińskie zapotrzebowanie na europejskie produkty mleczne nie spada, ale się zmienia
Rozpoznanie to ma również praktyczny wymiar dla Polski. Po zakończeniu misji wysunięto istotny wniosek: popyt na produkty mleczne w Chinach nadal jest silny, ale się zmienia i wpływ na to mają zmieniające się gusta konsumentów.
Historycznie, zapotrzebowanie na odżywki dla niemowląt było głównym motorem chińskiego importu produktów mlecznych. Jednak wraz ze spadkiem wskaźnika urodzeń nacisk przesunął się w stronę produktów zdrowotnych i odżywczych.
Minister Heydon, przemawiając w Szanghaju, podkreślił, że: „Chociaż mleko modyfikowane dla niemowląt nadal jest dla nas kluczowym rynkiem, znaczny spadek liczby urodzeń – z 18 milionów rocznie kilka lat temu do 9 milionów obecnie – wymaga przesunięcia w kierunku innych sektorów wzrostu”.
Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę osób starszych w...