Pfeifer&Langen Polska proponuje wysyłkę internetową
Cukrownia Pfeifer&Langen Polska oferuje rolnikom sprzedaż wysłodków:
- melasowanych w cenie 46,20 zł za worek 30 kg (1 paleta 33 szt.)
- niemelasowanych w cenie 42 zł za worek 20 kg (1 paleta 48 szt.)
Produkty są dostępne w sklepie internetowym firmy Pfeifer&Langen Polska. W obu przypadkach czas realizacji zamówienia wynosi od 3 do 5 dni.
Ile rolnicy zapłacą za wysłodki w Krajowej Grupie Spożywczej?
Krajowa Grupa Spożywcza oferuje rolnikom wysłodki suche brykietowane melasowane w cenie 1660 zł netto za tonę przy wilgotności 10%, takie wartości przedstawiono również w należącej do spółki cukrowni w Malborku. Niestety, chcąc nabyć paszę w tym koncernie, gospodarze muszą posiadać własny transport, ponieważ wysłodki nie są dowożone do klienta.
Südzucker Polska nie ujawnia informacji na temat cen
Choć w koncernie Südzucker Polska dopiero dwie cukrownie rozpoczęły kampanię, to przedstawiciele nie ujawniają cen wysłodków buraczanych prasowanych. Od 26 września trwają kampanie w Strzelinie i Cerkiewie, a w październiku skup i przerób rozpoczną zakłady w Świdnicy (4 października), a także w Ropczycach (10 października).
Firma Agsol dostarcza wysłodki na terenie całego kraju
Również mniejsi przetwórcy rozpoczęli dystrybucję wysłodków na terenie kraju. Firma Agsol jest rodzinną spółką działającą od pokoleń, która dostarcza paszę do gospodarstw na terenie całej Polski. W swojej ofercie posiada wysłodki melasowane i niemelasowane. Pasza sprzedawana jest zarówno w workach, jak i w big bagach. Cena paszy jest uzależniona od doboru opakowania i rodzaju wysłodków:
- wysłodki melasowane w big-bagu 2020 zł/t netto,
- wysłodki niemelasowane w big-bagu 1920 zł/t netto,
- wysłodki melasowane w workach 30 kg x 33 szt. na palecie 1999,80 zł netto,
- wysłodki niemelasowane w workach 40 kg x 25 szt. na palecie 1945 zł netto.
Firma realizuje również dostawy całosamochodowe na terenie całej Polski. W takich przypadkach cena jest ustalana indywidualnie z rolnikiem.
Jak poinformowali przedstawiciele koncernów, zainteresowanie zakupem wysłodków jest umiarkowane.
oprac. Justyna Czupryniak