Partnerstwo wniesie nowe możliwości podstawowe w zakresie infrastruktury – by przyspieszyć innowacje, radykalnie zwiększyć sprawność wszystkich łańcuchów dostaw i wspomagać ich całościowe zrównoważenie. Doświadczenie firmy Bayer w rolnictwie i jej czołowa platforma cyfryzacji rolnictwa w połączeniu z platformą Azure firmy Microsoft tworzy podwaliny pod nowe rozwiązania cyfrowe.
Bayer i Microsoft liczą na owocną współpracę
Współcześnie rolnictwo i sektor agrobiznesu wykorzystują szeroki zakres narzędzi cyfrowych i wiedzy płynącej z danych za pośrednictwem platform takich jak Climate FieldView firmy Bayer – wykorzystywanych na ponad 70 milionach hektarów gruntów uprawnych w ponad 20 krajach. Z tej platformy korzystają polscy rolnicy o czym pisaliśmy na łamach „Tygodnika Poradnika Rolniczego”. Aplikacja jest dostępna w dwóch wersjach: podstawowej FieldView Prime (służącej głównie do monitoringu upraw w trakcie wegetacji) i rozbudowanej FieldView Plus – współpracującej z urządzeniem rejestrującym w czasie rzeczywistym podstawowe dane związane z wykonywanymi zabiegami agrotechnicznymi na danym polu. Niemniej w zakresie cyfryzacji wciąż pozostaje dużo do zrobienia. Zgodnie z umową, Bayer będzie pracować z Microsoft nad wspólnym opracowaniem rozwiązań do obsługi mających krytyczne znaczenie scenariuszy branżowych, takich jak poprawa działalności rolniczej, zrównoważenia zapatrzenia, produkcji i łańcucha dostaw, a także monitorowanie i mierzenie ESG (czynników środowiskowych, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego).
W tym celu firmy opracują rozwojową architekturę pod cyfrowe rozwiązania dla rolnictwa z wykorzystaniem możliwości stwarzanych przez danetykę. Te nowe rozwiązania i możliwości będą udostępniane firmom – poczynając od startupów do globalnych korporacji – działającym w rolnictwie i branżach okołorolniczych do wykorzystywania w ich własnych ofertach. Partnerstwo jest kontynuacją wieloletnich związków pomiędzy firmami Bayer i Microsoft – obydwie wspólnie zobowiązują się dbać o poufność danych, cyberbezpieczeństwo i zaufanie klientów.
Sektor rolno-spożywczy przechodzi gwałtowną transformację cyfrową
– To partnerstwo narodziło się w wyjątkowym momencie, gdy wzrost innowacji jest ogromnie potrzebny w łańcuchu wartości sektora produkcji żywności i błonnika – stwierdził Liam Condon, członek zarządu Bayer AG i prezes Bayer Crop Science. – Podczas gdy walczymy z ogólnoświatową pandemią, kruchymi łańcuchami dostaw i postępującą katastrofą klimatyczną, utrzymanie stanu obecnego nie wystarczy. Potrzebujemy współpracy, wspólnej wizji i działań. Z tych powodów firmy Bayer i Microsoft rozpoczynają działania mające zaowocować pozytywnymi skutkami, zarówno poprzez współpracę między nami, jak i dzięki oferowaniu przez nas gotowej infrastruktury i możliwości cyfrowych innym firmom, by mogły zajmować się ogromnymi wyzwaniami, przed którymi stoi społeczeństwo.
– Jak każda branża, sektor rolno-spożywczy przechodzi gwałtowną transformację cyfrową, poczynając od autonomicznych traktorów do cyfrowego doradztwa z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i skalowalnego rolnictwa precyzyjnego – stwierdził Ravi Krishnaswamy, wiceprezes korporacyjny ds. Azure Global Industry w Microsoft. – Cieszy nas współpraca z firmą Bayer nad przyspieszaniem transformacji i uwalnianiem jeszcze większych innowacji w rolnictwie, poprzez łączenie opartych na danych analiz z ekspercką wiedzą firmy Bayer na temat rolnictwa i możliwościami platformy Microsoft Azure. Współpraca jest strategicznym krokiem ku osiągnięcia ambitnego celu firmy Bayer, jakim jest oparcie do 2030 roku w 100 procentach na rozwiązaniach cyfrowych sprzedaży realizowanej przez dział Crop Science i skrócenie czasu, w jakim będzie opracowywać dla klientów cyfrowe rozwiązania. Bayer dąży do wytyczenia nowej normy dla branży w zakresie cyfrowych innowacji napędzanych danymi.
Marek Kalinowski
za informacją Bayer
Zdjęcie: Pixabay
Oprac. Natalia Marciniak-Musiał na podstawie artykułu Marka Kalinowskiego pt. Bayer i Microsoft zawiązują partnerstwo, który ukazał się w Tygodniku Poradniku Rolniczym 49/2021 na str. 21. Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, już dziś wykup dostęp do wszystkich treści na TPR: Zamów prenumeratę.