Kiedy ruszyła kampania cukrownicza w Opalenicy?
Piece w opalenickiej cukrowni zostały rozpalone 23 sierpnia br. Tegoroczna kampania buraczana zaczyna się wyjątkowo szybko. Cukrownie spodziewają się, że rolnicy osiągną średni plon wyższy od tych z ostatnich 5 lat. Koniec kampanii buraczanej został zaplanowany na koniec stycznia 2025 r.
– Nasze fabryki są dobrze przygotowane do kampanii. W Nordzucker połączyliśmy swoje ambicje z konkretnymi działaniami w zakresie bezpieczeństwa pracy, jakości i efektywności energetycznej pod parasolem programu GoGreen. Intensywnie pracujemy nad ulepszeniem wszystkich kluczowych etapów produkcji. Ta kampania kończy trwającą 140 lat erę węgla, jako źródła energii do produkcji cukru. Chciałbym życzyć wszystkim naszym pracownikom, plantatorom i partnerom bezpiecznej, efektywnej i bezawaryjnej kampanii – powiedział Marcin Lechowski, Prezes Nordzucker Polska S.A.
Nordzucker buduje gazociągi i przyłącza gazowe
Jak mówi Dominik Stefański, Dyrektor Cukrowni Opalenica, Nordzucker buduje gazociągi i przyłącza gazowe, jednocześnie poprawiając swoją efektywność energetyczną, chcąc docelowo osiągnąć neutralność klimatyczną do 2050 r.
– Zrównoważony rozwój to kluczowy element naszych założeń strategicznych i podejmowanych przez nas działań – podsumowuje Stefański.
Przeczytaj również:
Oprac. Justyna Czupryniak
Źródło: inf. pras. Nordzucker