StoryEditorwiadomości z branży

Kukurydza karłowa - jedna z innowacji firmy Bayer

26.05.2022., 15:05h
Nasiennictwo, cechy odmianowe, ochrona roślin, rozwiązania cyfrowe – oto obszary prac nad innowacjami firmy Bayer.

Priorytetem są rozwiązania zwiększające zrównoważenie rolnictwa i ograniczające jego zasobochłonność. Inwestycje w badania i rozwój dywizji Crop Science wynoszą 2 miliardy euro roczne.

W co inwestuje Bayer?

Inwestycje firmy Bayer w wysokości 2 miliardów euro rocznie w badania i rozwój w dywizji Crop Science nie mają sobie równych w branży. Przeznaczane są na rozwój innowacji w dziedzinie nasiennictwa, cech odmianowych, ochrony roślin i rozwiązań cyfrowych.

- W ciągu 25 lat liczba ludzi na Ziemi ma wzrosnąć do 10 miliardów. Trzeba zapewnić im żywność, jednocześnie zmniejszając zużycie zasobów. Sytuację pogarsza sprzężenie kryzysów: na rynku zbóż, sytuacja po pandemii, niestabilne warunki klimatyczne, dramatyczne konsekwencje wojny - mówi Antoine Bernet, szef działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji.

Bayer wykorzystuje możliwości nowych technologii do tworzenia zrównoważonego i odpornego na zmiany klimatu systemu produkcji żywności. Najnowsze rozwiązania to m.in. kukurydza karłowa o zwiększonej odporności na ekstremalne warunki pogodowe, a także rozwiązania cyfrowe dla rolnictwa.

Zalety uprawy kukurydzy karłowej

Kukurydza karłowa (małej wysokości, Short Stature Corn) oferuje o jedną trzecią niższą wysokość w porównaniu ze standardowymi hybrydami kukurydzy. Technologia, która poprawia stabilność, w tym odporność na łamliwość i wyleganie łodyg, pomaga w ograniczaniu strat powodowanych trudnymi warunkami środowiskowymi i ekstremalnymi zjawiskami pogodowymi, takimi jak silne wiatry.

Kukurydza karłowa pozwala też na bardziej precyzyjne aplikowanie środków ochrony roślin i optymalne wykorzystanie kluczowych składników, takich jak azot. Wprowadzenie tej odmiany w próbie komercyjnej planowane jest w pierwszej kolejności w USA w 2023 r. Dalsza komercjalizacja zaplanowana jest na kolejne lata.

Skąd się bierze żywność?

"EkoMisja w przedszkolach" to program edukacyjny Federacji Polskich Banków Żywności, którego partnerem jest Bayer, ponieważ trwałe postawy najefektywniej kształtuje się od najmłodszych lat. Dzieci z 20 polskich przedszkoli podczas warsztatów i praktycznych zajęć dowiadują się skąd się bierze żywność, ile pracy i zasobów wiąże się z jej wytworzeniem.

- Zostawimy planetę naszym dzieciom, dlatego chcemy połączyć siły i działać wspólnie, by kolejne pokolenia mogły cieszyć się jej zasobami – dodaje Antoine Bernet.

W programie uczestniczą przedszkolaki z Ciechanowa, Warszawy i Trójmiasta. Biorą udział w praktycznych warsztatach i zajęciach terenowych.

Antoine Bernet, szef działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji

  • Antoine Bernet, szef działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji

Fot. Marek Kalinowski

Artykuł ukazał się w Tygodniku Poradniku Rolniczym 21/2022 na str. 20.  Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, już dziś wykup dostęp do wszystkich treści na TPR: Zamów prenumeratę.

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
21. listopad 2024 15:39