Badanie przeprowadzono w 2015 roku. Odbyło się ono w październiku i listopadzie na grupie znacznie większej niż zazwyczaj w badaniach czytelnictwa, bo obejmującej aż 4003 osoby. Przeważnie agencje przeprowadzają ankiety na grupie obejmującej od 600 do 1100 osób. Pytania o nasze czasopismo były wspierane prezentacją jego winiety. Wywiady przeprowadzono techniką CAPI (kwestionariusz na laptopie), w formie bezpośredniego wywiadu ankieterskiego w domach respondentów.
Z badania Millward Brown, wynika, że „Tygodnik” cieszy się bardzo szerokim audytorium, które rocznie sięga 2,4 mln osób. Miesięcznie sięga po nasze gazety ponad 330 tys. Czytelników, a to oznacza, że jedno wydanie „Tygodnika Poradnika Rolniczego” jest czytane średnio przez 4,3 osoby. Do jednego wydania „Tygodnika” Czytelnicy wracają zwykle 2,2 raza, a na jego lekturę poświęcają 55 minut. A zatem, każdy egzemplarz naszej gazety, który trafia do rolników czytany jest przez niemal 4 godziny tygodniowo.
Ankieterzy Millward Brown sprawdzili także, w jakim wieku są nasi Czytelnicy. Dwie trzecie z nich jest w wieku od 25 do 59 lat, czyli największej aktywności zawodowej.
Dla naszej redakcji niezmiernie ważny jest szczególnie fakt, że „Tygodnik Poradnik Rolniczy” czyta co trzeci rolnik w Polsce (35,1%). Niemal identycznie wygląda reprezentacja naszych Czytelników wśród rolników zorientowanych na rynek (34,4%).
Krzysztof Wróblewski
Paweł Kuroczycki
redaktorzy naczelni