Pieniądze przeznaczone na promocję unijnej żywności trafią na Ukrainę? Kontrowersyjny pomysł KEJustyna Czupryniak/Canva
StoryEditorPieniądze z UE dla Ukrainy

Pieniądze przeznaczone na promocję unijnej żywności trafią na Ukrainę? Kontrowersyjny pomysł KE

05.04.2024., 13:30h
Zdaniem ekspertów Copa-Cogeca wydatki na unijne programy promocji artykułów rolno-spożywczych powinny rosnąć, gdyż są inwestycjami, które się zwracają. Niestety, wiele wskazuje na to, że powyższe działania mogą paść ofiarą oszczędności będących skutkiem szukania w Brukseli pieniędzy na pomoc dla Ukrainy.

Z artykułu dowiesz się:

  1. Jakie zmiany wprowadzono w oznaczeniach geograficznych i jakości?
  2. Po co ma powstać strategia białkowa? 
  3. Jak promować unijną żywność?
  4. Czy przepisy dotyczące zasad dyskontynuacji zostaną uelastycznione?

Jakie zmiany wprowadzono w oznaczeniach geograficznych i jakości?

Podczas ostatniego posiedzenia grupy roboczej „Jakość i promocja” Copa-Cogeca delegacje członkowskie zajęły się sprawą nowelizacji rozporządzenia w sprawie systemów jakości produktów rolnych i środków spożywczych.

Rada Unii Europejskiej takie zmiany przyjęła 26 marca. Ich celem jest poprawa ochrony oznaczeń geograficznych i innych systemów jakości wina, napojów spirytusowych i produktów rolnych. Zdecydowano także o uproszczeniu procedur rejestracji. 

– Kontrowersje dotyczyły zmienionych wymogów wobec napojów spirytusowych, których to zmian dokonano bez konsultacji z branżą, co jej zdaniem znacznie utrudni stosowanie tych przepisów. Dlatego organizacje branżowe oraz Copa-Cogeca interweniowały w Komisji Europejskiej w celu zmiany podejścia lub interpretacji nowych przepisów. Wydaje się to tym bardziej zasadne, że nawet KE przyznała, że zo...

Pozostało 74% tekstu
Dostęp do tego artykułu mają tylko Prenumeratorzy Tygodnika Poradnika Rolniczego.
Żeby przeczytać ten i inne artykuły Premium wykup dostęp.
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
22. listopad 2024 20:47