Przede wszystkim są to ogólnokrajowe organizacje, które reprezentują rolników wytwarzających produkty objęte działaniami danego funduszu. Zgodnie z niedawno zmienionym prawem, teraz ma być aż 5 rolników z dziewięcioosobowej komisji funduszu. Kolejne trzy osoby do zarządzania funduszem zgłaszają przetwórcy, czyli organizacje zrzeszające spółdzielnie mleczarskie, ubojnie czy przetwórnie warzyw i owoców. Ostatnią osobę do składu zarządu funduszu proponują izby rolnicze.
Każdy zgłoszony kandydat powinien posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji zadań funduszu promocji oraz dobrze znać daną branżę.
Do obsadzenia są stanowiska w: Funduszu Promocji Mleka; Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego; Funduszu Promocji Mięsa Wołowego; Fundusz Promocji Mięsa Końskiego; Fundusz Promocji Mięsa Owczego; Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych; Fundusz Promocji Owoców i Warzyw; Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego; Fundusz Promocji Ryb.
Ministerstwo Rolnictwa I Rozwoju Wsi czeka na zgłoszenia kandydatur do 31 stycznia 2017 r. Kadencja obecnych członków komisji zarządzających funduszami promocji produktów rolno-spożywczych wygasa pod koniec kwietnia. pm