– Kiedyś programowanie kojarzyło się z elitarnym zajęciem dla wąskiej grupy specjalistów. Dziś kodowanie powoli wkracza do podstawy programowej szkół podstawowych jako niezbędny element cyfrowego wychowania dzieci – mówił Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
W ramach zajęć dzieci w wieku 6-14 lat, poznały różnorodne języki programowania oraz miały możliwość zastosowania ich w praktyce. Zajęcia, które polegały na eksperymentowaniu, rozwiązywaniu problemów naukowych, wspólnym projektowaniu oraz konstruowaniu i programowaniu robotów, prowadzone były z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych, w tym robotów i dronów.
W ramach zajęć dzieci w wieku 6-14 lat, poznały różnorodne języki programowania oraz miały możliwość zastosowania ich w praktyce. Zajęcia, które polegały na eksperymentowaniu, rozwiązywaniu problemów naukowych, wspólnym projektowaniu oraz konstruowaniu i programowaniu robotów, prowadzone były z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych, w tym robotów i dronów.
– Kompetencje cyfrowe stają się ważnym elementem współczesnego rynku pracy, a poprzez naukę programowania dzieci zdobywają wiedzę informatyczną, rozwijając przy tym także wyobraźnię oraz zdolności związane z praktycznym zastosowaniem nauk ścisłych, co niewątpliwie będzie procentowało w przyszłości. Dzięki temu najmłodsi uczą się, że nie należy postępować jedynie według algorytmów i schematów, ale należy je dostosowywać do potrzeb własnej wyobraźni i pomysłów oraz nowych zadań – stwierdził Krzysztof Podhajski. pm
Więcej informacji na stronie Centrum: www.centrum-gordno.pl.