Komisarz UE ds. rolnictwa Dacian Cioloş powiedział: „Cieszę się, że mogę potwierdzić naszą decyzję o wsparciu tych nowych programów promocyjnych, które obejmą również po raz pierwszy baraninę. Mam nadzieję, że przyczynią się one do zwiększenia konsumpcji i sprzedaży tych produktów w tych trudnych czasach. W ciągu ostatnich 5 lat staliśmy się eksporterem netto produktów rolnych, a wartość wywozu rosła szybciej niż jego wielkość, gdyż konsumenci w innych częściach świata doceniają europejskie tradycje, normy jakości i smak produktów. Te nowe środki przyczynią się do dalszej poprawy tej reputacji."
Do 15 czerwca 2014 roku, w ramach drugiego etapu selekcji programów promocyjnych i informacyjnych na rok 2014, służby Komisji otrzymały 43 propozycje programów ukierunkowanych zarówno na rynek wewnętrzny UE, jak i na rynki państw trzecich. Zgłoszenia oceniono i do objęcia wsparciem wybrano 27 propozycji programów cztery będą pochodziły z Polski. Ich budżet w ciągu trzech lat wyniesie ponad 11,5 mln euro. Dofinansowanie z UE sięgnie 5,8 mln euro. 21 programów dotyczy rynku wewnętrznego, a sześć − państw trzecich. Programy te ukierunkowane są na następujące regiony i państwa trzecie: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód, Azja Południowo-Wschodnia, Japonia, Afryka Północna i Turcja.
Co więcej, w dwóch przyjętych programach uczestniczą organizacje znajdujące się w różnych państwach członkowskich, które wspólnie prowadzą kampanię promocyjną. W kontekście uzgodnionej niedawno reformy polityki promocyjnej, ten rodzaj kampanii promocyjnych będzie jeszcze bardziej rozpowszechniany.