Na jakie wsparcie mogą liczyć wnioskodawcy?
Udzielaną formą pomocy w ramach tego działania jest refundacja w wysokości 70 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych przez grupę promocyjną w ramach realizacji działań promocyjnych i informacyjnych swoich produktów. Uwaga! Czas realizacji działań promocyjnych nie może przekroczyć dwóch lat.
Beneficjenci
Ta forma wsparcia dedykowana jest „zespołom promocyjnym”, rozumianym jako podmiot utworzony przez co najmniej dwóch producentów produktów rolnych lub spożywczych w ramach systemów jakości. Zespołem promocyjnym może być stowarzyszenie, organizacja branżowa, grupa producentów lub inna forma integrująca uczestników systemu jakości.
Jednym z nich są produkty wytwarzane w ramach systemów jakości unijnijnych takich jak:
- system Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności,
- system Chronionych Nazw Pochodzenia,
- system Chronionych Oznaczeń Geograficznych,
- produkcja ekologiczna produktów rolnych,
a także krajowych systemów jakości:
- Jakość Tradycja,
- QMP (program dotyczący mięsa wołowego)
- PQS (program dotyczący mięsa wieprzowego)
- QAFP (program dotyczący mięsa wieprzowego i drobiowego)
Nabór wniosków w ramach „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku wewnętrznym” rozpoczął się 30 września i potrwa do 31 października. Wnioski należy składać w Centrali Agencji Rynku Rolnego. Na realizację tego działania w PROW 2014-2020 przewidziano 15 mln euro.
(fot. pixabay)