Organizacjami z branży mięsnej, ktore wyszły z propozycjami były Związek „Polskie Mięso”; Konsorcjum w składzie: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (Lider) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (Konsorcjant); Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej; Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny;
Łączny budżet programów wynosi prawie 29 mln Euro. Unia może sfinansować 80 proc. kosztów akcji promocyjnej. Niektóre programy mogą nie zostać zakwalifikowane ze względu na ograniczone możliwości pozyskania pieniędzy na wkład własny. Środki te na ogół pochodzą z funduszy promocji, na których np. w 2013 r. zgromadzono niemal 50 mln zł. Największymi sumami dysponują producenci wieprzowiny, mleka oraz drobiu. Celem programów jest wykreowanie polskich silnych marek, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone przez to z krajem pochodzenia, poprzez stworzenie przedsiębiorcom możliwości kompleksowej i usystematyzowanej promocji ich produktów za granicą.