Zajęcia w szkole podstawowej w Zwierzyńcu w ramach projektu PrologEFRWP
StoryEditorEDUKACJA

Projekt Prolog, czyli klocki LEGO w nauce przyrody i matematyki

14.10.2023., 11:30h
Czy robotyka i programowanie mogą pomóc w nauce matematyki, przyrody i informatyki? Na to pytanie odpowiada projekt Prolog, którego celem jest wspieranie i rozwijanie kompetencji kluczowych wśród uczniów. Udział w nim umożliwia natomiast nauczycielom pogłębienie wiedzy z zakresu wykorzystania robotyki i myślenia komputacyjnego w ramach realizacji podstawy programowej z przedmiotów ścisłych oraz przyrodniczych w klasach IV–VI.

Projekt Prolog rozwija i kształci

Projekt jest kilkuetapowy i obejmuje m.in. opracowanie scenariuszy zajęć, warsztaty dla nauczycieli, wyposażenie szkół biorących udział w projekcie w zestawy klocków Lego Spike wspierających naukę programowania, a w późniejszym etapie – samodzielne przeprowadzenie zajęć przez nauczycieli, którzy otrzymają wsparcie, m.in. w postaci spotkań online.

W tym roku szkolnym w projekcie uczestniczy 11 szkół z gmin wiejskich i gmin miejsko-wiejskich w województwie warmińsko-mazurskim, w tym 33 nauczycieli i blisko 200 uczniów.

Nauczyciele już przeszkoleni

Obecnie zakończyły się szkolenia dla nauczycieli. Podczas warsztatów uczestnicy projektu ćwiczyli myślenie komputacyjne oraz zapoznawali się z metodą przechodniowości, która daje ogromne efekty edukacyjne. Zaznajamiali się z klockami Lego Spike, a także uczyli się programowania z wykorzystaniem języka Scratch.

Nauczyciele otrzymali także scenariusze lekcji (po 20 scenariuszy dla każdego poziomu edukacyjnego). To wszystko po to, aby móc lepiej przekazywać treści z podstawy programowej z przedmiotów: matematyka, informatyka oraz przyroda/biologia.

W ramach kolejnego etapu programu nauczyciele przystąpili już do samodzielnego prowadzenia zajęć w swoich szkołach.

Magdalena Szymańska
fot. EFRWP

Warsaw
wi_00
mon
wi_00
tue
wi_00
wed
wi_00
thu
wi_00
fri
wi_00
24. listopad 2024 04:36