Zdrowa, regionalna żywność prosto z furgonetki
Połączenie promowania regionalnych produktów z ideą mobilności funkcjonuje na przykład we Wrocławiu. Działają tam Regiobusy – mobilne sklepy z regionalną zdrową żywnością. Parkują przy centrach biznesowych, galeriach handlowych i osiedlach. W swojej ofercie mają naturalne produkty od rolników z Dolnego Śląska. W ten sposób Regiobusy nie tylko promują lokalną zdrową żywność, ale także wspierają lokalnych małych przedsiębiorców. Właścicielem Regiobusów jest firma RegioFood, która prowadzi także sklep internetowy.
Pomysł na wspólny biznes
Idea mobilności i przybliżania zdrowej żywności konsumentom jest bliska także podmiotom współtworzącym projekt “Szlachetne Świętokrzyskie”. Spółka ta zrzesza rolników, którzy chcą sprzedawać wytworzone przez siebie produkty. Wśród nich znalazła się między innymi Agnieszka Baxter, producentka śliwki szydłowskiej. Kolejnym krokiem inicjatywy “Szlachetne Świętokrzyskie” będzie zakup food trucka.
-Chcemy być tam, gdzie jest nasz klient. Chcemy pokazać klientom, jak smakują produkty wytworzone w świętokrzyskim - mówiła w rozmowie z TVP Kielce Agnieszka Baxter we wrześniu ubiegłego roku.
Food truck ma pojawiać się w okolicach popularnych atrakcji turystycznych w regionie świętokrzyskim, by przybliżyć odwiedzającym ideę oraz smak, który stoi za lokalnymi przysmakami. W rozmowie z TVP Kielce Agnieszka Baxter zapowiedziała, że w furgonetce skosztować będzie można między innymi lodów o smaku śliwki szydłowskiej.
Food trucki też stawiają na lokalność
Choć idea food trucku może kojarzyć się z fast foodem, czyli jedzeniem niezdrowym, często tłustym i wysoko przetworzonym, w rzeczywistości wcale nie musi tak być. To prawda, że w wielu food truckach zamówić można frytki czy burgera, jednak bardzo często są to dania przygotowane na świeżo, a do ich zrobienia wykorzystuje się lokalne produkty.
Food trucki z lokalnymi przysmakami to nie tylko pomysł rolników ze świętokrzyskiego. Podobną atrakcję planuje także Śląska Organizacja Turystyczna, która w kwietniu 2022 r. przeprowadziła konkurs na wykonawcę zadania “Mobilne Śląskie Smaki”. Zwycięzca ma uruchomić food trucka pod marką “Śląskie Smaki”, który będzie promował kulinarną ofertę regionu.
Zuzanna Ćwiklińska
fot. Pixabay