Organizacje z branży trzody chlewnej od kilku lat zgłaszają projekty działań promujących walory mięsa wieprzowego. Natomiast rolnicy, sprzedając świnie do zakładów mięsnych, składają się na Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego (każdy zakład jest zobowiązany do przekazania 0,1% wartości netto zakupionych świń). Hodowcy chcieliby, aby ich pieniądze zostały jak najlepiej wykorzystane do promocji wytwarzanego przez nich towaru i zachęcenia konsumentów do jego kupowania. Co roku Komisja Zarządzająca Funduszu decyduje, na jakie cele przeznaczone będą środki zgromadzone na jego koncie.
Cały artykuł przeczytacie Państwo w numerze 51–52/2015 "Tygodnika Poradnika Rolniczego".
Jeżeli jeszcze nie masz prenumeraty "Tygodnika Poradnika Rolniczego", możesz ją zamówić korzystając z zakładki Prenumerata, zadzwonić pod numer (61) 886 06 30 lub skorzystać z e-wydania.